„Emellett Scheppele írásai alapvető jogi, tárgyi tévedéseken alapulnak. Az Alapjogokért Központ összegyűjtötte a legjelentősebbeket: így a kritikákkal szemben például a választókerületi határok törvényi szinten történő rögzítését az Alkotmánybíróság írta elő és az nem a jogalkotó önkényes döntése volt. Scheppele cikkeiben figyelmen kívül hagyja, hogy a korábbi választókerületi beosztást még egy 1990 óta változatlan minisztertanácsi rendelet tartalmazta, ami nyilvánvalóan a baloldalnak kedvezett. (...)
Scheppele állításaival ellentétben tehát:
A magyar választási rendszer 1990 óta vegyes rendszer
A választókerületi határok törvényben történő rögzítését az Alkotmánybíróság írta elő
A korábbi választókerületi beosztást egy 1990-es minisztertanácsi rendelet tartalmazta, ami nyilvánvalóan nem kedvezhetett az akkori ellenzéknek
Közös pártlisták esetében 1994 óta változatlanul 10, illetve 15 százalék a bejutási küszöb
A választási szervek függetlenebbek elődeiknél
A Velencei Bizottság és az EBESZ jelentésének megfelelve az egyes választókerületek arányosságának vizsgálatakor az eltérést az országos átlaghoz szükséges viszonyítani
A határon túli magyarok nem befolyásolhatják döntő mértékben a választások kimenetelét
A határon túliak regisztrációja és szavazása ellenőrzött és biztonságos
A népszámlálási adatok alapján négy nemzetiségnek lehet matematikai esélye kedvezményes országgyűlési mandátumszerzésre
A 2013-ban alkotmányosnak talált, a politikai plakátok korlátozására vonatkozó szabályok 2011 óta érdemben nem módosultak.”